måndag 3 september 2007

Tappat bort talangen...?


“Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!” vill jag skrika.

Det går inget bra alls att skriva i dag. Jag tittar på min fina scen-för-scen-lista och sedan är det stopp. (Och jag fruktar att det är mer som motorstopp mitt ute i Sahara-öknen än något annat.)

Gå till http://www.eniro.se och sök på “tålmodig” så blir den första träffen “Havsdjupens sal”. Förunderligt, men sant.

Jag tittade in på http://www.sitemeter.com i dag och såg efter vilka som kikat in på min sida. Folk gör de underligaste sökningar på http://www.google.se som leder till att min sida hamnar bland de första träffarna. (Ett flertal människor har hamnat på min sida av slump och genast klickat sig iväg igen.) Eller som den här tjommen som sökte på tålmodig.

Jag känner mig allt annat än tålmodig. Men så ska jag också, enligt min sol-måne-kombination, vara sådan att jag lätt ger upp också, om saker och ting inte går som det ska.

Har jag givit upp än? Nej! Men det känns som om det inte är långtifrån...

Det är dock ingen anledning till oro... Jag är alldeles för kär i Maximilian för att släppa honom ifrån mig... och samma sak med Hyun och Imai... Och alla kvinnor kring Maximilian (ja, okej då, Imai är också en poppis kille bland damerna, men Hyun med sin läggning flirtar nog hellre in sig bland herrarna).

Haha, låter som om Maximilian har ett helt harem... Men nej, sådan tur har han inte. De är väl bara en fem stycken...

Och jag känner mig alldeles för flummig i dag. Kan någon ge mig den rätta trollformeln för borttappad talang? ...Eller har jag bara varit en flopp hela tiden? ...Som bara väntat på att krascha?

Hur vänder man sådant här? Humor tycks inte hjälpa... Någon som har ett recept?

2 kommentarer:

  1. Håll ut. Ett ord i taget men framför allt, håll ut.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för rådet! Det blev ett nytt blogginlägg av det, och jag ska verkligen, verkligen försöka hålla ut! :D

    SvaraRadera