fredag 16 januari 2009

Självförtroende - med början och slut

Jag har skrivit skönlitterärt för andra gången i år. Det är inte mycket, jag vet. Men det ska bli bättring på den fronten! Jag avger inget nyårslöfte, men jag vill satsa på skrivandet i år. Så jag har beslutat att parallellt med Tusenskönan skriva en novellsamling som utspelar sig i samma värld. Det är kanske lite ett sätt att använda alla idéer som dyker upp och inte får plats i Tusenskönan, att ändå ta tillvara på dem... Dessutom träna på det viktigaste jag måste göra just nu för att få upp självförtroendet: avsluta saker. Korta noveller som kan avslutas, som jag kan lägga bakom mig och känna mig stolt över, just för att jag lyckats skriva något från början till slut. Jag har lagt upp en ordmätare för novellsamlingen här till höger på sidan, och bara för att ha något slutantal att utgå ifrån, tar jag för enkelhetens skull 50 000 ord som mål.

1 kommentar:

  1. Anonym6:54 em

    Låter som en bra idé att, så att säga, öva på att få till avslut. Lycka till med din idé!

    SvaraRadera