torsdag 5 mars 2009

Skrivpuff: Utmaning 64: Skriv om att sitta fast

Jag har suttit fast ganska länge nu. På flera olika vis. Men alla har gemensamt att de handlat om mitt kreativa skapande. Det var länge sedan jag skrev på något av mina bokprojekt och länge sedan jag målade eller tecknade. Tills igår.

Det är fruktansvärt jobbigt att sitta fast. Det kan vara frustrerande på många vis. Särskilt som det kreativa skapandet är något som får mig att känna mig fri, att känna glädje och lycka och må bra. Så igår fick det vara nog.

Tidigare prioriterade jag allting jag skulle göra som lika viktigt. Det funkar inte. Jag tog en ordentlig funderare på vad som VERKLIGEN är viktigt att göra på min fritid. Längst upp kommer mitt sociala liv, umgänget med familj och vänner. Givetvis. Vad skulle kunna vara viktigare. Men på andraplats kommer det kreativa skapandet. Skrivandet. Målandet/tecknandet. Projekten är några stycken. Men det är bra att kunna alternera när inspirationen sviker på det ena… då kan man övergå till det andra.

Gällande skrivandet är det tre: Tusenskönan, BÄ, och dagens skrivövning från Skrivpuff.

Målandet är det fyra. En pågående tavla, illustrationer till barnboksprojektet HSBF, Illustration Friday och Inspire me Thursday. De två senaste projekten skriver jag om här och här på min LiveJournal. Överhuvudtaget, om ni vill läsa mer om mina målarprojekt, läs min LiveJournal!

Så sedan igår sitter jag inte fast längre! Jag skrev på Tusenskönan igår. Jag målade på "Inspire me Thursday"-ämnet för veckan igår och idag. Jag är på gång igen och det känns underbart! Jag sitter inte fast längre!

1 kommentar:

  1. Grattis till att ha kommit loss, sådana där svackor av stiltje tror jag man måste ha för att kunna göra något större sedan. Ska nu titta in på dina andra sidor.

    SvaraRadera