lördag 25 april 2009

SkrivPuff: Utmaning 109 - Skriv om hunger: Omättlig hunger

I förrgår blev det en kvart.

I går blev det två kvartar.

I och med gårdagen satte hungern igång... Den omättliga hungern!

(Dramatiskt värre!)

Men faktum är att det är helt sant: bara jag börjar skriva och kommer igång, får jag hunger efter mer. Jag skriver och skriver, och vill bara skriva mer och mer. I förrgår blev det tekniskt sett mer än en kvart, eftersom jag skrev massor innan själva skrivövningen som varade en kvart. Kanske blev det en timme sammanlagt.

Nu har jag annat på agendan, men så fort jag får chansen ska jag kasta mig över min anteckningsbok och bita tag i papperet. Jag ska sluka de randiga papperen, linjerna. Jag ska mumsa i mig pennan och titta efter fler, söka runt efter fler bläckpennor (för de smakar bäst).

Knaper, knaster, krunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar