fredag 18 september 2009

Ett R på ena kinden

Dagens SkrivPuff får mig att tänka tillbaka, den får mig att minnas.

Det var när jag gick i gymnasiet och min kusin var på besök. Hon och min syster som är jämngamla och elva år yngre än jag var fascinerade av mitt dåvarande bokprojekt. Jag ritade massor av teckningar av karaktärerna i boken, och de ville också rita. De ville rita huvudpersonen och frågade mig hur han såg ut. Jag sade att han hade ett ärr på ena kinden.

När de visste ungefär hur han såg ut satte de igång att rita. Ett ärr på kinden…

Min kusin gjorde helt sonika ett R, bokstaven R på ena kinden. Helt logiskt! Jag hade ju sagt att han hade ett r på ena kinden…!

Jag kom inte ihåg hur jag reagerade; jag skrattade nog inte åt henne, men förklarade hur jag menade… Kul var det hursomhelst, och jag kan inte tänka tillbaka på det än idag utan att le…




Kommentar: detta är en SkrivPuff-övning: Utmaning 261: Skriv om ett ärr.

1 kommentar:

  1. Alla har vi fri tolkningsrätt, och det är väl tur det. Tänk så tråkigt det hade varit om alla tänkte likadant. Kul anekdot.

    SvaraRadera