fredag 3 september 2010

Kulturfyrans höst




1. Vilken bok ska du läsa härnäst?


Jag ska precis börja läsa ”Dubbelgångaren” av Fjodor Dostojevskij, en kortroman om Goljadkin och hans dubbelgångare, ”ett av Dostojevskijs många lysande mästerverk” enligt baksidestexten.

2. Vilken musik lyssnar du på mest för tillfället?

Jag lyssnar mest på den japanske singer/songwriter/skådespelaren/modellen/kompositören/poeten Gackt hemmavid. Annars blev det i bilen senast svenska rockgruppen Wilmer X och dessförinnan den amerikanske rocksångaren Meat Loaf. Men Gackt är den artist jag återkommer mest till.

3. Vilket tv-program tänker du se härnäst?


Livvakterna har precis slutat och dessförinnan var det Morden i Midsomer som tog slut. Just nu finns det ingen tv-serie att följa på tv. Jag är inte mycket för att titta på tv - det blir mest filmer i så fall. Vissa serier fastnar jag dock för, men de är få.

Jag tror att jag kommer att titta härnäst på Being Human. Tv-serien gick på svensk tv förra året, en säsong. Och jag gillade den så mycket att jag till och med köpte samlingsboxen av säsong två häromveckan. Den ska jag helt klart se!

4. Vad betyder hösten för dig? Gillar du hösten eller gillar du inte hösten?

Jag gillar den del av hösten som innehåller löv i sprakande färger, hög, klar och krispig luft, svamp- och bärplockning, löveldar och mys inomhus regniga dagar med värmeljus, te och en god bok.

Vad jag däremot ogillar är höstrusket, stormar och påbylsning av alltför många kläder, snöslask och förkylningar.

Så hösten har både plus och minus. Den betyder återgång till vardagen, början på långa vintern och speciellt månaden november betyder numera också någonting roligt och spännande: National Novel Writing Month.

(För den som undrar var frågorna kommer ifrån, kika här: Kulturfyran)

1 kommentar:

  1. Jag tycker att detta är en av de mest kompletta bloggar i ditt område, faktum är att jag har läst många bloggar som liknar men ingen har den nivå som har detta, jag hoppas ni fortsätter ner samma väg och fortsätt skriva samma information som för många är mycket nytta har jag lärt mig mycket på den här webbplatsen

    SvaraRadera