lördag 12 februari 2011

Mina böcker

(saxat från sida med samma titel)

Jag har skrivit klart ett antal projekt, som jag bearbetar och skickar till förlag, bearbetar och skickar till förlag igen, samtidigt som jag påbörjar nya projekt lite nu och då. Här är en lista på vad som är klart såhär långt:

  • Jag har slutfört sju bilderböcker för barn. Det är barnböcker med eller utan illustrationer som jag skickar till förlag för publicering. Än så länge har jag bara fått refuseringar men jag ger inte upp för det. De främsta är tre: BRAK, DF och MÖ.
  • En kapitelbok för barn.
  • En ungdomsbok.
  • En ungdomstrilogi som jag arbetar mest på för tillfället.Tusenskönan heter mitt stora romanprojekt. Det är inte färdigt än men det är på god väg. Antingen blir det en trilogi eller blir det en tjock tegelsten när det är klart.
  • Tre diktsamlingar plus ett antal lösa dikter.


Vid sidan om ovannämnda projekt har jag andra roman- och novellprojekt som jag jobbar på. Värda att nämnas är GPS, DBK och FUK - du kan läsa mer om dem i min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar