söndag 13 februari 2011

Veckan i siffror

Fortfarande är mitt mål 1000 ord per dag. Sista veckan har det dock varit svårt att komma upp i det antalet, kanske för att det är så mycket annat jag vill och måste göra och har gjort. Jag har ändå, trots dåliga dagar, verkligen skrivit varje, varje dag. Bara det är ett plus i kanten. Får jag till det som en riktig vana, kan jag göra stora framsteg (eller små), men framsteg varje dag!

Här är statistiken i korthet:

7/2: 105 ord.
8/2: 313 ord.
9/2: 677 ord.
20/2: 1617 ord.
11/2: 62 ord.
12/2: 57 ord.

En av sex dagar nådde jag mitt egentliga mål. Dåligt kanske. Men den dag jag skrev över tusen ord gjorde jag det med råge 1617 ord börjar likna National Novel Writing Month där varje dags mål är 1667 ord. Jag är inte helt nöjd, men jag försöker i alla fall. Ännu idag har jag inte skrivit något och det börjar bli sent. Några ord ska jag väl få ihop.

Nu under helgen har jag fortsatt med renskrivningen också. Det blir lite grand varje gång jag sätter mig, där också. Men lite är bättre än inget. Jag känner mig disciplinerad ändå, såtillvida att det faktiskt blivit lite skrivet var dag. Och att jag planerat och tänkt desto mer.

Dessutom har jag övergått från att skriva på PL till att fylla igen hålen på Tusenskönan.
Nu skapar jag också allteftersom ett nytt dokument för varje kapitel. Döper det till TSD1K1 (Tusenskönan del 1 kapitel 1) och fyller i och skriver nytt i ordentlig ordning. Det är SÅ mycket mer tillfredsställande. Nu vet jag att kapitel ett är helt klart och kan gå över till kapitel två, sådant tänk och sådan känsla är positivt stimulerande.

Just nu jobbar jag på kapitel två på Tusenskönan. Där är flera stora hål att fylla. Mycket nytt att skriva. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar