torsdag 24 november 2011

Avslutar noveller och läsning av romaner

En dag med annat på agendan än NaNoWriMo. Skrivarcirkeln till exempel, och novellen Orangeriet, eller delar av den, början i alla fall. Till nästa gång ska gruppen läsa resten av novellen och förhoppningsvis ska den diskuteras vidare nästa gång.

Satt någon timme på kafé också, skrev för hand, men det blev osammanhängande, fragmentarisk flödesskrivning. Direkt efter att jag läst ut "Förbundsbryterskan" av Anders Björkelid, en väldigt bra bok, så det blev stiltje efter läsningen. Måste smälta den en stund. Samt hämta andan efter det intensiva novellskrivandet. Således blev det bara 525 ord skrivna på NaNoWriMo idag.

Jag sackar efter... inte själva NaNo, där ligger jag egentligen fortfarande på plussidan. Men 47589 istället för 40008 är inte sååå långt före. Med bara 2411 ord kvar att skriva till 50000 ord vet jag att jag klarar det här.

Tänkte satsa imorgon, min lediga fredag, och skriva "ikapp" lite. Vi får se hur det går. Är också sugen på att skriva ännu en novell, men jag vet inte om vad. Inte alls. Med två avslutade noveller på en vecka, förutom NaNo har jag avslutat och skrivit mer än på länge, men jag fyller på med livet och läsandet, och hoppas att kunna skapa mer och vara kreativ också fortsättningsvis. Vi får se hur det går.

Your Average Per Day: 1,982
Words Written Today: 525
Target Word Count: 50,000
Target Average Words Per Day: 1,667
Total Words Written: 47,589
Words Remaining: 2,411
Current Day: 24
Days Remaining: 7
At This Rate You Will Finish On: November 25, 2011
Words Per Day To Finish On Time: 345

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar