lördag 26 november 2011

Nästan ledig lördag

Jag har tagit det lugnt i dag med skrivandet. Gjort annat, promenerat, varit på julmarknad, läst i boken "Sarahs nyckel". Några ord har det blivit ändå, ett ordkrig har jag varit med på.

National Novel Writing Month är inte över än, men jag har redan nått 50 000 ord och mer därtill. I chatten som de svenska deltagarna av NaNoWriMo har, har vi "ordkrig". Det innebär att vi alla skriver som bara den under en kort period som den som utlyser ordkriget bestämmer. Oftast är det 15 eller 10 minuter, ibland 5 minuter. Korta intensiva skrivperioder, efter vilka vi rapporterar hur många ord vi skrivit och vilken den sista meningen vi skrev var.

För min del skrev jag i 12 minuter, kom in i chatten precis efter att ordkriget på 15 minuter börjat, och landade på 607 ord. Tillsammans med det övriga jag skrivit under dagen landar jag på blygsamma 687. Här är min statistik för 26/11 (tagen från min sida på www.nanowrimo.org).

Your Average Per Day: 2,012
Words Written Today: 687
Target Word Count: 50,000
Target Average Words Per Day: 1,667
Total Words Written: 52,312
Words Remaining: 0
Current Day: 26
Days Remaining: 5
At This Rate You Will Finish On: November 25, 2011
Words Per Day To Finish On Time: 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar