onsdag 29 februari 2012

Ska jag ta sportlov eller inte?

Skam att säga har det inte blivit mycket skrivet på sistone... Jag skulle fortsätta med nyskriv på DD i mitt redigeringsarbete, men jag fastnade.




Har istället fokuserat på att komma igång med mitt läsande igen, ordentligt. Jag har precis påbörjat läsandet av "Hungerspelen - trilogin" av Suzanne Collins. Det är en specialupplaga för bokrean, en samlingsvolym med alla tre böckerna i en och samma. En jättetjock bok som jag omöjligt kan ta med mig på tåget och läsa på vägen till jobbet. Det har fått bli hemmaläsning istället, började på boken häromdagen. Jag köpte många böcker på årets bokrea, besökte alla bokhandlar jag kunde komma åt under de första dagarna av bokrean. Mer om mina bokreafynd i senare inlägg!

Det har gått sämre med skrivuppgifterna till skrivarcirkeln också, har haft ett par gånger då jag inte haft något bidrag utan nöjt mig med att kommentera andras texter. I morgon är det egentligen sportlov för skrivarcirkeln, men förhoppningsvis blir vi några stycken som samlas då ändå. Hoppas att det blir några fler, för jag måste åka en bit för att ta mig dit, och jag vill inte göra tågresan i onödan.

Det har inte gått speciellt bra med bloggandet heller... Jag måste verkligen skärpa mig! Men så är det väl när andra delar av ens liv hamnar i fokus istället. Födelsedagar och annat har hamnat högre på prioritetslistan och så har jag bakat de senaste dagarna, fullkornsscones bland annat. Samt att jag gjort blomkålsmos för första gången - det var riktigt gott!

I dag damp nya numret av "Skriva" ned i brevlådan. Kanske kan jag inspireras av artiklarna i den tidningen för att nytända skrivandet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar