onsdag 27 juni 2012

Tågtid är skrivtid

Den här veckan har jag börjat att skriva på tåget igen. Det finns inte så mycket annat att göra när man åker tåg, inga distraktioner. Och tar jag inte med mig en bok utan bara ett block och pennor, så finns det inga andra alternativ... då blir det större chans att skrivandet blir av. En halvtimme har jag till mitt förfogande enkel väg. På en halvtimme hinner man skriva rätt mycket. Och det blir i alla fall två halvtimmar per dag i skrivtid. Dock är jag inte alltid så pigg om morgnarna, då är det frestande att bara luta sig tillbaka och sluta ögonen. Så var det i måndags, men under tisdagen och i dag blev det skriva av.

På kvällen renskriver jag vad jag skrivit. I går blev det 1001 ord. I dag blev det lite mindre, 420 ord. Men huvudsaken är att jag skriver. Ett ord är bättre än inget. Så länge jag skriver på tåget, ställer jag inga högre krav. Det ska bli en färdig bok så småningom. Att skriva lite var dag tar mig på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar