lördag 14 juli 2012

Gaiman avslöjar: ny Sandman-historia



Neil Gaiman ska tillsammans med tecknaren JH Williams göra nytt avsnitt om Sandman. Gaiman skriver på historien just nu, något han också avslöjar just nu på sin egen blogg, kallar det själv för "my big secret for the last 18 months". Under 2013 fyller Sandman 25 år och det är det som uppmärksammas. Jag ser fram emot att läsa. Tipset och youtube-klippet snappade jag upp hos Bokhora. Inser att jag inte läser Neil Gaimans blogg så ofta som jag borde. Jag har den ändå bland mina favoritbloggar... Och han är - och förblir(!) - en favoritförfattare och förebild. Jag har alla Sandman samlade i bokhyllan så nästa år ska jag hålla utkik efter det nya avsnittet, undrar om det publiceras enskilt eller ihop med något annat (kanske beroende på hur långt det är)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar