torsdag 12 juli 2012

Tappra själar

Skrev prosalyrik igår till dagens skrivarcirkel. Vi är några få tappra själar som fortsätter att komma varje torsdag, trots att sommar och semester tagit över. Jag har inte semester ännu, men snart så... Trots att jag fortfarande befinner mig mitt i vardagen skriver jag, eller kanske just därför. En skiss på tåget igår, och under kvällen en renskrivning, en prosalyrisk text som jag läste upp idag och som fick väldigt gott mottagande av de andra. Prosalyrik är nog min grej... jag tycker om att skriva poetiskt, lite surrealistiskt, lite udda. Känns som roliga skrivövningar, om inte annat.

Mina bokprojekt är mer i stöpt form. Åtminstone på så vis att till exempel Tusenskönan redan har en given röst, Maximilians röst, och del två och tre i trilogin har sina egna (andra) röster. Inte lika mycket utrymme för experimentellt prosalyriskt då. Det blir istället i andra forum, som i skrivargruppen.

Jag är väldigt glad att jag får tillfälle att gå i en skrivarcirkel, diskutera egna och andras texter med andra. Idag var vi dessutom så få att vi kunde breda ut oss ordentligt och diskutera allt möjligt annat, sådant som hade med både skrivande och med livet att göra. Givande och inspirerande, så jag ser redan fram emot nästa vecka. Hoppas att tappra själar kommer att dyka upp även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar