söndag 9 september 2012

Bokbloggsjerka - del 95: Vad läser du just nu?

Den aktuella bokbloggsjerkan är "Vad läser du just nu", för 7-10 september. Jerkan och andras inlägg i ämnet hittar du här. Mitt svar på frågan...

Just nu läser jag:



- hemmavid och på tåget, under stunder då jag kommer åt: "Metro 2033" av Dmitrij Gluchovskij.



- på ensamma promenader (då jag inte går till och från tåget för då har jag inga hörlurar med mig) har jag i lurarna: "Ljusets dotter" av Elisabet Nemert (det blir tyvärr sällan, har haft den på lur länge nu...).



- när jag läst ut "Metro 2033" ska jag återvända till Isaac Asimovs "Stiftelsetrilogin", där jag läst ut första boken och håller på med andra boken (jag har hela trilogin samlad i en volym).



- Carlos Ruiz Zafóns "Marina" har jag på franska... ett läsprojekt just nu lagt på is... snart ska jag ta tag i det och läsa några sidor igen...

2 kommentarer:

  1. Stiftelsetrilogin är en riktig höjdare :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg. Hittade hit via jerkan.

    SvaraRadera