onsdag 26 september 2012

Redigering och klichéer

Jag fortsätter som igår, planerade redan igår vad jag skulle göra idag, och genomförde det också idag. Hurra, det känns så bra att verkligen genomföra det man företar sig och planerar att man ska hinna med. Det är en ovanlig känsla för min del - alltför höga krav gör ofta att det går i stöpet. Det blev fem sidor redigerat på DD. Det tog lite drygt fyrtio minuter. Sedan redigerade jag fem sidor på KS som i hastigheten blev sex sidor redigering. Det tog också runt fyrtio minuter.

Efter middag och lite annat vardagsstök skrev jag ihop en ensidestext till morgondagens skrivarcirkel. En liten smått bagatellartad, lyrisk funderingsklottringstext på temat "kliché". Den här gången vet jag inte riktigt hur lång tid det tog, men jag landade på 334 ord. Jag började med en annan text, bröt ut delen om klichéer och fortsatte på den istället, lämnade den gamla texten på (sammanlagt) 348 ord, varav 201 hamnade i klichétexten. Allt som allt 481 ord. Tillsammans med det nyskriv som blev till under redigeringen av DD och KS har jag nog nått mitt mål på 500 nyskrivna ord idag. Plus som sagt, redigering 5 sidor på vardera nämnda projekt. Igår redigerade jag på PL också men det lämnade jag därhän idag eftersom jag hade skrivarcirkelstexten att skriva också.

Nöjd med min skrivardag ska jag nu ta ledigt och spela lite facebookspel. Har slopat Cityville och andra spel jag tidigare nämnt på bloggen, till förmån för (efter en lång paus av inget spelande alls) Bubble Safari. Lite lagom snabbt och lätt spel. Och med energibegränsning och allt sådant där, som gör att man bara kan spela några få gånger, tar det inte alltför mycket tid från mitt skrivande. Så ska jag bestämma hur jag ska göra under morgondagen, som verkar vara lite fullbokad redan, jobb och skrivarcirkel och så är jag bjuden på middag också. Kanske får det bli en fridag från redigerandet? Något annat känns inte rimligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar