lördag 10 november 2012

Anteckningsboken är fullskriven

Nu har jag kommit igång med renskrivandet på allvar. Det är mycket att renskriva, över en vecka, och jag har fyllt en hel anteckningsbok. Men det är roligt att renskriva, på något vis tillfredsställande att se det man skrivit för hand på datorn, städat, som om jag gjort en storstädning. Känns genast mer organiserat, allting. Fast jag fortsätter att nyskriva för hand. Idag skrev jag bara för hand, ett långpass på över en timme, där jag efteråt räknade orden. Det tog sin tid, det också. 2052 ord blev det idag. Plus att jag renskrivit ett antal tusen ord. Mycket tid både i soffan och vid datorn. I soffan satt jag och skrev för hand och det var också vid soffan som jag sedan såg Downton Abbey, som kommit att bli ett favoritprogram. Imorgon väntar förhoppningsvis mer renskrivning och nyskrivning. Nu ska jag bara se ut en ny anteckningsbok att skriva i...

Den kortfattade statistiken från min NaNoWriMo-sida:

Your Average Per Day: 1,714
Words Written Today: 2,052
Target Word Count: 50,000
Target Average Words Per Day: 1,667
Total Words Written: 17,147
Words Remaining: 32,853
Current Day: 10
Days Remaining: 21
At This Rate You Will Finish On: November 29, 2012
Words Per Day To Finish On Time: 1,565

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar