lördag 3 november 2012

NaNoWriMo dag 3

Riktigt gammaldags idag, har bara skrivit för hand och sedan räknat orden för egen maskin. I tre sessioner om 25 minuter vardera (jag hade timer på). Anledningen till detta är inte bara att jag gärna skriver för hand för att jag får bättre flyt då och färre distraktioner, utan för att jag överansträngt ögonen med brödjobbet, jobbat mycket och intensivt framför dator utan pauser. Rekommenderas inte. Ett öga som säger ifrån ordentligt gör att jag inte sitter mycket vid datorn alls i helgen, och därmed skriver för hand. Nu har jag Focus Booster igång och sitter max 25 minuter vid datorn idag. Ingen renskrift således, så jag kör på med handskrivet under helgen.

Med reservation för att jag räknat fel någonstans (men jag räknade noggrant), har jag kommit upp i 1822 handskrivna ord.

Summan blir således 5931 ord av 50000. Yay, det går framåt! Och roligt är det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar