onsdag 7 november 2012

Tågkaos ger skrivtid

Hemresan med tåg, som vanligtvis brukar ta trettio minuter, tog idag tre timmar.

Retfulla tio minuter från hemstationen stannade tåget och stod still i en timme innan det började röra sig igen - backa åt andra hållet - och ta en annan väg som medförde ännu mer väntan och dessutom en längre resesträcka. Orsaken: ett elfel. Jobbigt och frustrerande, javisst, om det inte vore så att jag hade med mig min anteckningsbok i handväskan.

Plötsligt fick jag massor med skrivtid. Jag hann skriva hela dagens NaNoWriMo-mål, 1667 ord, plus ett par hundra ord till. Och då hann jag dessutom filosofera lite medan jag tittade ut genom tågfönstret och äta ett äpple (tur att jag hade det för jag hann bli hungrig också).

Jag landar på 1910 ord idag. Alla handskrivna, på tåget. Ibland är det bra med SJ (eller om jag ska vara snäll, SJ:s förseningar).

2 kommentarer:

  1. Hurra! Supersmart att ha antecknngsblocket i väskan, det är ju perfekt om man kan utnyttja sådana här tillfällen på det sättet. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym9:53 em

    Hahaha, underbart! Du, kika förbi på min blogg. Ger bort 10 bokmärken för att fira Läsandets ädla konst och att bloggen går bra :D Ha en fin kväll! / Jennie
    http://www.doublejcherrycoke.com/2012/11/best-readers-in-world-want-bookmark.html

    SvaraRadera