fredag 21 december 2012

Julen är i vägen?

Bilderna kommer flödande till mig, orden bara trillar ur mig. Allting bara vill ut och jag kan inte sluta skriva. Det är så typiskt! Det lossnar rejält med Tusenskönan just nu, pusselbitar faller på plats, jag fyller i hål, jag lägger till kapitel, jag skriver delar som jag grubblat på länge och allting bara är flow. Mitt i julstöket! Jag är übersen med mina julkort, jag sitter i sista minuten och tecknar små julbilder, lyssnar på Gackt och Shikao Suga, är tillbaka i min japanska musik och blir ännu mer inspirerad. Dessutom pratade jag med en debutant tidigare idag, hon skriver på sin andra bok just nu och det är så inspirerande att höra henne bubbla på om hur allting bara flyter på för henne nu när hon fyller på bokskelettet med ytterligare, med kött på benen så att första utkastet blir ett andra och tredje och en fullständig bok till slut. Det är dit jag vill nå med Tusenskönan. Därför är det så typiskt att det flyter på när det finns så mycket annat jag måste göra. Julklapparna är jag ovanligt sen med i år, allt julstök är jag sen med, och det ska städas och tvättas och kanske ska jag baka också eller i alla fall bidra med någonting till julbordet. Och mitt i det: ett kreativt flow. Suck.

1 kommentar:

  1. Jag undrar om det hör till skribentskrock att sucka över kreativt flow... ;) Fast känner igen det lite, julklapparna ovanligt sena, för måste skriva.

    SvaraRadera