söndag 3 februari 2013

Bilderna bleknar, bleknar och försvinner

Det blev 4119 ord skrivna på Tusenskönan under den här veckan. Mitt mål är 1250 ord, så det är långt över. Jag är riktigt nöjd. Mest skrev jag på torsdagen då jag kom upp i 1833 ord. Det går bra för mig nu, att skriva. Ändå känner jag att jag inte riktigt alltid hittar de rätta orden, inte alltid får till det, de där speciella formuleringarna som är just Maximilian... Jag har massor av bilder inom mig nu när jag skriver så mycket, filmsnuttar, delar av saker som sker, så mycket... och ändå, när jag väl börjar skriva blir det som en blockering, åtminstone vid datorn. Bilderna försvinner och jag sitter stum. Så fort jag tar en bläckpenna istället och sätter mot papperet, kommer orden flödande. Men fortfarande är det inte alltid precis rätt ord, bara nästan. Bilderna som är så detaljrika någonstans inom mig, kommer inte riktigt upp till ytan, jag får inte riktigt med mig dem ned på papperet. Frustrerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar