tisdag 4 februari 2014

Uppdaterat sidan Om mig

Jag har uppdaterat sidan "Om mig" här på bloggen, såväl som att jag uppdaterat min användarprofil. Nu är texten på sidan "Om mig" lite längre. Här kommer den i sin helhet.

Jag har drömt om att bli författare sedan jag var åtta år gammal. Har alltid skrivit, och kommer alltid att skriva, oavsett publicering. Har hittills publicerats i diverse antologier och tidskrifter, men vill publicera en bok på egen hand. Så jag satsar nu på att göra allvar av min dröm.

Passionen just nu är en relationsroman som går under arbetsnamnet "Jade" här på bloggen, mitt pågående projekt. Målgruppen är unga vuxna och romanen blir tjockare och tjockare. Deadline för första utkastet är 16 februari 2014. Deadline för redigeringsrunda är 16 april. Då ska boken ut till testläsare och jag planerar att bli klar med projektet i en första version till midsommar 2014.

 

Förutom "Jade" skriver jag även noveller och dikter, skrivövningar och blogginlägg. Jag är med i en skrivarcirkel, "Skriv ditt liv", och försöker som ni förstår vara skrivande aktiv på många plan samtidigt. Att träffa andra likasinnade är en del av detta, och det är en av anledningarna till att jag har den här bloggen, för att kunna utbyta tankar och idéer med andra skrivande och få och ge inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar