söndag 16 februari 2014

We're so creative, so much more

Lyssnade på Tori Amos och sedan på Heather Nova. På Spotify bland "related artists" till Heather Nova fanns K's Choice. Namnet på bandet kändes vagt bekant och när jag började lyssna kändes musiken vagt bekant tills den plötsligt kändes välbekant. Jag lyssnade på deras första album som kom ut 1995 och nu har jag plötsligt återupptäckt dem! Vissa låtar är så pang på till Jade, kunde lika gärna handla om honom! Och jag samlar på låtcitat eftersom jag börjar varje nytt kapitel med ett låtcitat. De har en hel del underhållande texter. - Lyssna gärna!

Nedan. Roligast är nog texten till sången om Lea och Paul, den första nedan.

The Ballad of Lea and Paul



Not An Addict
(citatet/rubriken på mitt blogginlägg är från denna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar