torsdag 6 mars 2014

Goodreads, Ru och Ender's Game

Nu har jag börjat använda mig mer av Goodreads, lagt upp en mängd böcker där och skrivit ett par recensioner, utmanat mig själv med en Book Challenge och lagt till en widget ute på kanten av denna min blogg där man kan se vad jag läser just nu. Som synes har jag avslutat läsningen av Ender's Game och påbörjat läsningen av Ru. Recension på Ender's Game dyker upp under morgondagen.

Den som vill får gärna hojta till och/eller lägga till mig på Goodreads. Jag är ekande ensam där med bara två vänner hittills.

Med min Book Challenge på Goodreads har jag kanske tagit mig vatten över huvudet, jag drog till med 100 böcker som utmaningen vad jag ska läsa i år. Då räknas allt, måste jag tillägga, även seriealbum och bilderböcker. Det gör det betydligt lättare att nå målet, när gränsen består i "en bok är en bok". Är uppe i 23 lästa böcker för tillfället. Ru blir den tjugofjärde boken för i år.

Nu ska jag försöka att skriva lite, det har stått lite stilla några dagar nu i romanskrivandet Jade. Mer om det i ett senare inlägg. Jag drar mig tillbaka till soffan med läs-/skrivplattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar