måndag 3 mars 2014

Stort beslut

Varför är det så? Fastän jag övervägt detta noga och länge, funderat i över en vecka, är det med en klump i magen jag gör förändringen. Har en klump också i halsen - så osäker på om jag gör rätt! Men jag har tänkt efter noga och velat fram och tillbaka. Nu har jag ändå bestämt mig.

Har just flyttat på del 1 och gjort del 2 till del 1 och del 1 till del 2. Del 3 är kvar sist i boken, men de andra två delarna har alltså bytt plats. Varför?

Första idén var att ha en ramberättelse med en bakgrundshistoria, del 2.

Nu har jag grubblat och bestämt mig för att göra det till en kronologisk berättelse istället. Börja från början. Alltså blir del 2 till del 1 och historien börjar när Jade är som yngst.

Men, som sagt, jag är inte hundra procent säker och jag känner fortfarande efter om jag tagit rätt beslut även om jag samtidigt känner att jag är säker på det.

Tror att det här blir mycket bättre. Hoppas.

Hoppas, hoppas, hoppas.
Tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar