onsdag 7 maj 2014

Vedermödor

Andra utkastet av Jade känns som ett oskrivet blad, det är så mycket som inte är skrivet och det är erbarmligt trögt att komma igång igen efter min paus, som nu mer och mer känns som ett allmäntillstånd. Det är tur att jag är med i 1K Each Day Writers Group på Facebook. Där har också skett en omstart med räkning av poäng och ord med start första maj. Jag skriver med viss möda mer än tusen ord om dagen, hittills ett sammelsurium av brev, recensioner, små textfragment av boken, skrivpuffövningar.

Jag kan inte förmå mig att komma igång på riktigt med det som verkligen känns viktigt - det vill säga bokprojektet. Jag läser massor, lyssnar mycket på ljudböcker just nu, men jag har svårt att få ändan ur vagnen vad gäller Jade. Men nu är det dags, jag har i alla fall börjat skriva i dag. Och jag ska försöka göra på det enklaste sättet: skriva kronologiskt utifrån bokens kronologi. Känner också på mig att så ofärdigt som det är inför andra utkastet kommer det nog att bli ett tredje utkast också, innan den här historien är färdigberättad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar