tisdag 29 juli 2014

TBR-burkbok för augusti

Månaden är inte riktigt slut än, men jag kunde inte hålla mig, slog min tärning och drog min lapp ur TBR-burken. Kunde inte riktigt bestämma mig för vilken lapp jag skulle dra så jag slog tärningen igen för det också. En beige lapp blev det den här gången och boken blev "Livet vinkar (som en Kurt)". Den här boken har varit på tapeten tidigare på min blogg, men den blev inte läst då. Kanske ska det bli av den här gången.

Jag måste erkänna att boken jag läser just nu, boken dragen ur burken för juli, går väldigt trögt. Jag har den som handväskbok, läser i den på väg till och från jobbet och i väntan på tåget. Det är "Änka för ett år" av John Irving, och jag har bara börjat än så länge, men det går som sagt trögt. Han är så mångordig, Irving, omständlig; det är så mycket som jag skulle ha sågat bort om jag själv hade skrivit. Det kanske ger sig så småningom, bara jag kommer in i handlingen ordentligt.

Men åter till Kurt-boken. Den ser somrig ut i varje fall. Och jag köpte den på en bokrea för evigheter sedan, på Åhléns. Den kostade bara 25 kronor då. Nu är det dags att i alla fall försöka läsa boken. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar