lördag 30 augusti 2014

Nytt på skrivarfronten: tävlingsbidrag postade

Jag har precis varit och postat mitt bidrag till tidningen Skrivas novelltävling. I november får jag veta om jag vunnit eller inte. Samma sak med en annan tävling som jag skickade in bidrag till digitalt så sent som i går. Brombergs poesitävling. Fem dikter blev det. Hoppas att någon av dem faller juryn i smaken.

Nu ska jag knåpa på något feelgood-aktigt inför Året runts novelltävling med deadline sista september. Feelgood gillar jag ju att läsa, så det borde väl inte vara alltför svårt att skriva en sådan novell...? säger jag lite sturskt och inte helt ärligt. Men men, det är ju i alla fall en genre jag gillar att läsa, så jag hoppas att jag kan lyckas skriva något.

Annat inspirerande just nu: nya numret av tidningen Skriva som landade i brevinkastet i går. Även om temat för detta nummer är skräck och att skriva roligt - inte mina genrer direkt.

Och nästa vecka drar skrivarcirkeln igång igen på biblioteket. Det kommer att bli inspirerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar