fredag 19 juni 2015

Glad Midsommar!

Jag ska fira midsommar ute vid stugan som tillhör min fästmans familj; släktens gemensamma sommarstuga som bara ligger några få mil ifrån där vi bor.

Om vädret tillåter ska vi gå ned till sjön och delta i midsommarfirandet kring midsommarstången, kanske till och med ta några varv kring stången. Annars ska vi sitta uppe vid stugan (under tak; det kommer nog att regna) och äta traditionell midsommarmat, äta jordgubbar till efterrätt och dricka kaffe.

Det kommer att bli under några timmar på eftermiddagen och kvällen.

Nu innan dess (och kanske senare i kväll), läser jag i en mycket spännande bok, Wool av Hugh Howey. Det är en storpocket med mycket gult, rött och orange på. Därför är den också en del av en readathon jag är med i, rainbowthon som jag skrivit mer om i min andra blogg. Läs gärna!

Trots det relativt svala och molniga vädret njuter jag av midsommar och ledighet. Jag ska läsa och pyssla och umgås med släkt och vänner.

Senare under dagen kommer det ett tidsinställt inlägg, en recension på en bok - se fram emot det.

Under tiden hoppas jag att ni firar midsommar på det sätt som passar er bäst och att ni framförallt mår bra och har det bra och kanske läser en rad eller två i någon bra bok mellan sill och prat.

Glad Midsommar på er!

2 kommentarer:

  1. Anonym9:57 fm

    Wool läste jag förra sommaren och tyckte den var helt okej. Minns den som en bladvändarbok och sådana brukar jag gilla - om inte annat för att de går snabbt att läsa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en bladvändare; jag kan inte sluta läsa... Hoppas kunna läsa ut boken under dagen idag, midsommardagen. Hoppas att du läser något trevligt du också just nu!

      Radera