söndag 28 juni 2015

#sommarlovmedkulturkollo #blommig

blomster

försiktiga steg
ett i taget
för mig vidare – bortåt, utåt
vågar svälja stjärnor
vågar andas månar
vågar leta i vattenbrynet
och möta saltkornen
som samlas på överläppen

blommor lindar sina dofter
kring mina fingrar
dimslöjor väver spindelnät
framför mina ögon
tills skymning råder

skönjer hål i doftväven
en nedåtgående sol
vars strålar slingrar genom trådarna
väver solsken och blomster samman
till det som kallas sommar

medan daggen i gräset
kysser mina tår
och önskar godnatt

©Jenny Holmström, 2015
©Fotograf: Maria Ingvaldson

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker dikt!!

    SvaraRadera
  2. Vackert! Kul att du tog dig an ordet och skapade en dikt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Anna Johansson! :-D Det är kul att skriva dikter, de kommer väldigt spontant, för mig. :-)

      Radera