onsdag 24 juni 2015

Waiting on Wednesday: Terry Pratchett

Terry Pratchett har tyvärr gått bort alltför tidigt, men jag är väldigt glad åt det jag läste i går, tisdag, att hans dotter Rhianna bestämt att det inte kommer att bli fler Discworld-böcker. Discworld är Terry Pratchett och ingen annan kan skriva det som han, för ingen annan är han. Det vore att lura sig själv – och alla läsare – att låta någon annan ta över pennan, inte ens dottern kan göra det som han.

Så jag är glad åt att det inte blir fler Discworld-böcker eftersom Terry Pratchett själv inte kan skriva dem.

Däremot ser jag fram emot de två böcker som ges ut posthumt. En av dem är redan utgiven nu i juni, The Long Utopia, som jag ser fram emot att köpa och läsa, och The Shepherd's Crown, den 41 Discworld-boken och den femte boken om Tiffany Aching, som utkommer 27 augusti.

Och jag har ännu inte läst alla 41 böcker om Discworld så jag ser fram emot att läsa alla de jag har olästa i hyllan samt de jag ännu inte har köpt (några få stycken).

Artikeln jag utgått ifrån hittade jag via Facebook och den finns att läsa i sin helhet på BookRiot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar