fredag 18 mars 2016

Friday Reads - helgläsning vecka 11

Tidigare i dag avslutade jag The Long War av Terry Pratchett och Stephen Baxter.

Sedan tog jag några timmars paus innan jag nu på kvällen påbörjade Kaninhjärta av Christin Ljungqvist.

Jag tycker väldigt mycket om boken såhär långt. Jag kommer in i ett sådant flyt, ett ganska snabbt lästempo, av alla de där långa meningarna, och satserna med "och" emellan; sättet hon skriver på manar till att läsa vidare. Det är också väldigt spännande.

Nu har jag tagit en liten paus, annars har jag läst ganska intensivt sedan sjutiden ikväll (och nu är klockan snart elva). Den här boken fastnar jag verkligen för nu när jag läser den, sträckläser och kan inte sluta läsa, så förmodligen avslutar jag den i morgon.

Just nu har jag läst 37 % enligt Goodreads, är på sidan 102, ska börja på nytt kapitel på sidan 103; boken har 274 sidor. Vi får se hur långt jag hinner i kväll och i natt - jag är inte en sådan som ligger uppe hela natten och läser, utan går och lägger mig ganska ordentligt även om det är helg.

Men kanske blir det annorlunda den här gången.

Annars läser jag ut boken under morgondagen, och då kommer jag att välja någon av de tre böckerna jag har kvar i min tävlingshög för mars.

Är det någon av de här tre böckerna ni skulle vilja att jag valde? Tipsa gärna ifall ni läst någon av dessa och tycker att jag borde prioritera den!

  1. Irrande falk av Jamil Ahmad
  2. Soulless av Gail Carriger
  3. Insurgent av Veronica Roth

4 kommentarer:

  1. Gail Carrigers bok gillde jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen och tipset, Hannele! Då läser jag den härnäst!

      För nu har jag läst ut Kaninhjärta, och det kan vara bra att bryta av med något annorlunda och brytningen blir ännu större om det också blir på engelska. Jag har hört att Soulless ska vara rolig läsning. :)

      Radera
  2. Gillade hela Divergent-serien riktigt mycket. Själlös ligger bland böckerna som jag skall försöka läsa under denna månad. Annars blir den läst nästa månad.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också Soulless!!! :)

    SvaraRadera