fredag 10 juni 2016

Bookhaul: nytt i hyllan, maj 2016

Jag köpte inte lika många böcker i maj som i februari-mars, men det blev ändå några stycken (och en mer än i april).

Fler då jag också fick recensionsexemplar och tävlingsvinst.

Från och med juni har jag bestämt mig för köpstopp på böcker, under juni-juli-augusti, så nu blir det inte fler bookhauls på ett tag (om jag inte får recensionsexemplar eller vinner någon bok). Egentligen har jag redan köpt alla böcker jag ”får” under året, om jag ska hinna med att läsa alla böcker jag köper detta år, just under det här året.

Jag har redan köpt fler böcker än beräknat, så då får jag ändå ligga i, för snittet blir åtta böcker per månad från och med juni till och med december. Dessutom är det åtminstone ett par andra böcker jag måste/vill hinna med att läsa också (hur jag nu ska hinna det).

Här är listan på böckerna som köptes i maj månad:
  1. Ted Chiang: Stories of your life and others (BookDepository)
  2. Jeff Lemire & Dustin Nguyen: Descender, Volume One: Tin Stars (BookDepository)
  3. Noelle Stevenson: Nimona (BookDepository)
  4. Holly Black: Den kallaste flickan i Coldtown (recensionsexemplar)
  5. Sven Olov Karlsson: Västmanland (bokvinst; tävling hos Västmanländskan)
  6. Sarah Rees Brennan: Outtalat (PocketShop)
  7. Elizabeth Gilbert: Stor magi (Adlibris fysiska bokhandel i Stockholm)
  8. Diana Gabaldon: Sjöfararna (Röda Korset)
Av dessa har jag redan läst tre böcker (nummer 2, 4 och 7)

2 kommentarer:

  1. Fin hög med nya böcker! :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade Outtalat när jag läste den. Köpte hem fortsättningarna (som inte finns översatt än) och blev otroligt besviken då jag inte tyckte de levde upp till samma nivå..

    SvaraRadera